Sunday, 7 December 2008

.:what the....:.

smalam terkejut gak dgr brita pasal tanah runtuh kat Bukit Antarabangsa tu... aku xboleh buat ape selain kesian je kat dorang. mmg teruk la hbes sume umah dorang, harta benda sume... yang kehilangan ahli keluarga tu mmg aku xtau la nak ckp ape.. cume aku boleh buat doakan mereka ditempatkan dikalangan orang2 beriman...Aminn. dan tb2 aku teringat ustaz aku ckp.. sape2 yang mati dalam keadaan mengaibkan mksud nya dlam kemalangan contoh nya org tu byk melakukan maksiat... nauzibillah... betolke ni balasan tuhan kepada mereka... nauzubillah.. moga2 mereka di rahmati selalu....

satau perkara lagi yang btol2 menarik perhatian aku, nape bila sume ni jadi br byk isu dibangkitkan. contoh kat kawasan bukit antarabangsa tu dikatakan byk projek perumahan terbengkalai... so kiranya dorang ckp salah satu faktor yang mendoromg kpd berlaku nya tanah rumtuh tu sbb byk pembinaan dilakukan kan bukit tu.. erm, nape sblum nie xde sape pun pnah pertikaikan nya. lagi satu dorang ckp kawasan tu mmg xslamat n berpotensi nak berlaku nya kemalangan mcm ni. kalu dah tau xslamat nape luluskan juga projek perumahan kat kawasan tu. mcm bunuh diri je namanya. kita xboleh salah kan penduduk yang beli umah kat kawasan tu. satu lagi isu yg xlogik pada pandangan aku la... aliran air dalam longkang tu slow... ade kaitan ke ngan tanah runtuh tu...?? dah air kat lam longkang tu xbyk mmg la slow... erm, mcm la sikap kita dah terhantuk br terngadah. cube kita proactive sket. pk sbb dan akibat sblm membuat sesuatu. jgn asyik pk untung je. last2 skali sape susah... mereka yang xtau ape2 jgk yang kena... erm, renung2kan dan slamat beramal..=)

8 orang mengomel:

ALUNAN TINTA said...

happy besday untuk adik tu..=P~

wanridzuan said...

adek sape awk??

.iwan. said...

alaahh.
nie semua ujiann.
rumah besar2 lupa la tu nak ke majid besar.
itu yg dtang bencana besar.
hohoho

atikah said...

bese r weh..kalo ader sumthing yg jd..org mula nk menuding jari...biasalah....

wanridzuan said...

erm, btol2... skrg sape ptt di persalahkan

.iwan. said...

sape patot d persalahkan??
tanah tu laa.
sapa suruh dia runtuh dah nak dekat raya nie.
cuba suruh dia duduk diam2 kt situ.
jgn gerak mana2.
kakakaka.

cmat arie rayaz.

zuriamohd said...

ambil iktibar dr seme yg tjadi..same2 lah kite bdoa..

aMad said...

biase la tu pang..
kepoh seyh bender nih..
yg ak xleyh blah..
jln kat ctuh bapak jem..
cam syial lah..
kekeke..
gurau jerk.. =b