Monday, 19 January 2009

ape nak jadi...

assalmualaikum...
smalam aku dah terbaca satu brite kat harian metro kalu xsilap. brite tu pasal ade sorang budak pumpuan ni jual badan sbb nak tolong famili kata nya. brite tu kata die dah 2 kali ditahan lam mase 10 ari... atas kesalahan yang sama.. pumpuan tu kata mak die sakit jantung kot kalu xsilap.. so kiranya die jadik PELACUR sbb nak cari duit lebih nak tlg mak die... mcm tu la brite lebih kurang...

tp ape yang aku sgt2 heran ape manusia skrg nie dah xde akal fikiran ke.. dalam byk2 kerja nape perlu gadai maruah diri?? aku kecewa bila dgr org sebangsa ngan seagama ngan aku begitu cetek pemikiran die. zaman sekarang nie peluang kerja byk.. cume kita je perlu carik.. sedangkan orang kurang upaya pun boleh berjaya... ni kan kita yang sempurna fizikal dan mental... ok la kata nya nak tolong famili kan. xsalah nak tolong famili tp biala ape yang kita dapat dan kita bg kat famili tu dari sumber yang halal. erm, ke mmg mereka ni dah xkenal agama agak nya.. ntah la cume mereka yang tau...

2 orang mengomel:

.iwan. said...

alaaa.
mana la tau kot2 dia tu sekolah xde bagus mana.
so dia mintak keja kilang pun tak lepas.
sebab tu la dia jadi mcam tue.

Leenoh said...

Santai Sihat melaporkan jangan mencampakkan diri ke lembah kebinasaan, setiap hari orang membunuh diri.

Berbagai kebinasaan berlaku, apa sebabnya ye.